O planach na przyszłość i wyjątkowym 29-leciu firmy Maxfliz

krzysztof-solarz-maxfliz-dyrektor-zarzadzajacy.jpg [743.93 KB]

W marcu tego roku minęło 29 lat od kiedy Maxfliz wszedł na rynek. To całkiem duży kawałek historii – nie tylko patrząc na wymiar czasowy, ale też historyczny oraz technologiczny.

W firmie jestem praktycznie od początku. Mam tę ogromną przyjemność doświadczać całego rozwoju, w którym de facto mam swój wieloletni czynny udział. Sieć  Maxfliz przechodzi obecnie największą transformację w swojej historii. Stawiamy sobie trzy główne cele strategiczne: zwiększyć dostępność oraz różnorodność produktów, być bliżej klienta, rozwijać się w zrównoważony sposób. Mocno rozwijamy e-commerce, inwestujemy w strategię omnichannel, rozwijamy innowacyjne formaty sklepów. Inwestycja w Nasz rozwój obejmuje również przekształcenia w zakresie infrastruktury. Przede wszystkim jednak, zmiany dotyczą ludzi – nowy model przywództwa oraz sposoby na podnoszenie kwalifikacji pracowników, tak by mogli lepiej wypełniać nowe zadania w nowym środowisku pracy oraz lepiej odpowiadać na zmieniające się oczekiwania konsumentów.

Główne plany na 2021?

Mamy zaplanowanych sporo nowych projektów na ten rok. O wielu projektach nie możemy jeszcze za głośno mówić, ale wszystkie związane są z rozwojem nowych technik sprzedaży oraz komunikacji a także z digitalizacją. Szykujemy się do mocnego wejścia w media ogólnopolskie. W czasie, gdy nasza firma przekształciła się, nauczyliśmy się pracować na wiele sposobów, pełniąc różne funkcje, wykorzystując nowe kanały. Poszerzyliśmy asortyment oraz zwiększyliśmy dostępność by klient miał jak największy komfort z obcowania z nami. Przez to zdobyliśmy wiele umiejętności w zakresie logistyki, ponieważ nasze sklepy stacjonarne zostały na pewien czas przekształcone w całości w centra logistyczne, aby sprostać na nowo zidentyfikowanym potrzebom klientów. Maxfliz wysuwa się na pozycję lidera wśród salonów wyposażenia wnętrz w Polsce. Dużo już osiągnęliśmy, ale wciąż jest jeszcze spora grupa Polaków, do której chcielibyśmy dotrzeć z naszą ofertą.

W tym roku planujemy bardzo duży nacisk na poszerzanie świadomości marki wśród klientów. W planowanej komunikacji chcemy klientom przekazać wszystkie najważniejsze wartości, które cechują Maxfliz: Dostępność, Jakość, Kompleksowość, Bezpieczeństwo. Nie zapomnimy przy tym o emocjach i odrobinie szaleństwa

Kanały sprzedaży. Który kanał dystrybucji zawładnie Waszą strategią na rok 2021?

Skuteczna sprzedaż to trudna sztuka. Obecnie na rynku, w praktycznie każdej dziedzinie, panuje duża konkurencja. W związku z tym o sukcesie firmy decyduje nie tylko jakość jej towarów i usług, ale też sposób, w jaki dociera do potencjalnych klientów. Postawimy na skuteczną reklamę i dobrane do swojej działalności kanały sprzedaży. Dla nas najlepszym wyborem jest sprzedaż wielokanałowa, bo dzięki niej jesteśmy w wielu miejscach naraz. Tym samym możemy sprzedawać szybciej i więcej. Dokładając do tego naszą różnorodną politykę produktową i kompleksowość, jesteśmy w stanie zaspokoić potrzeby najbardziej wymagających klientów. Będziemy się opierać na różnych formach i zastosowaniu strategii sprzedaży pośredniej, i bezpośredniej, w zależności od sytuacji (co wymusza na nas rynek i nastroje związane z COVID-19).

B2B – współpraca z architektami, realizacje inwestycyjne, hurt. Jak widzisz najbliższy czas?

Przez 29 lat wypracowaliśmy nowoczesne, elastyczne i wygodne płaszczyzny współdziałania z profesjonalistami. Jesteśmy pionierem wielu rozwiązań, a to dopiero początek. Wszechstronność naszej oferty gwarantuje możliwość kompleksowej obsługi klienta. W jednym miejscu jesteśmy w stanie zaoferować mnogość asortymentu, dostępność, oszczędność czasu oraz dodatkowe wartości dla naszych klientów B2B. Planujemy wdrożyć rozwiązania, które będą innowacyjne oraz wyjątkowe na tle konkurencji.  Rozwijamy, wiele aspektów w korelacjach z klientami B2B, by te pozwoliły na rozwój naszych klientów wraz z nami. Uczestniczymy w targach, śledzimy trendy, współpracujemy z polskimi i zagranicznymi brandami, dowiadujemy się, co jest poszukiwane, lubiane, modne; co możemy zaproponować naszym partnerom biznesowym.

Staramy się inspirować, pomagać, dawać z siebie jak najwięcej! Oferujemy szkolenia, rozwijamy technikalia, systemy do pracy zdalnej, angażujemy ich bezpośrednio w politykę produktową, a nawet w aranżacje salonów stacjonarnych. Wdrożyliśmy również mobilną strefę architekta, która pozwala na pracę z dowolnego miejsca i przejście całego procesu sprzedażowego z dedykowanym opiekunem.

Współpracujący z nami architekci będą objęci specjalnym programem lojalnościowym, który pozwoli obu stronom uzyskać pewnego i sprawdzonego partnera, z wieloma rozwiązaniami ułatwiającymi i przyspieszającymi im pracę ze swoimi klientami oraz rozwój. To nie jest nasze ostatnie słowo, chcemy więcej.

Nowości produktowe? Wiemy, że szykujecie parę niespodzianek. Opowiesz coś więcej?

Mogę tylko zdradzić, że na bazie zdobytego doświadczenia przygotowujemy dla klientów dwie wyjątkowe premiery nowych marek własnych. Będzie to gama produktów premium, w bardzo korzystnej ofercie cenowej. Jako uzupełnienie oferty planujemy również poszerzenie asortymentu o produkty dla mainstreamu. Reszta niech pozostanie tajemnicą. Patrzę optymistycznie w przyszłość i wierzę, że nasze zaangażowanie, energia oraz pasja będą zwiększać dynamikę sprzedaży, oraz rozpoznawalność marki w całej Polsce.

4N2A4192 1.jpg [10.11 MB]